محل کلینیک

دوشنبه -سه شنبه - پنج شنبه

مزوتراپی صورت

محتوای جدول

مزوتراپی صورت ( Mesotherapy ) ازجمله روشهای جوانسازی پوست در کلینیک سرو است که در سلسله ویدئوهایی دکتر علی حاتمی قصد دارد شما را بیشتر با این روش آشنا سازد می توانید ادامه این توضیحات را در کانال آپارات کلینیک سرو مشاهده کنید.

درمان مزوتراپی صورت چگونه است؟

در درمان مزوتراپی صورت حداقل از یک هفته قبل از شروع درمان باید از مصرف داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و آسپیرین ( در صورت استفاده از هر کدام از آن ها) خودداری شود زیرا ممکن است خطرکبودی و خونریزی را افزایش دهند.

استفاده از مزوتراپی صورت در کلینیک ها این مزیت را دارد که اگر فرد میزان تحمل کمی داشته باشد پزشک با توجه به شرایط وی از ماده بی حسی موضعی در مناطقی که تحت درمان قرار می ‎گیرند استفاده کند.

همانطور که گفته شد در Mesotherapy از سوزن نازک برای تزریق مواد به داخل قسمت مورد نظر استفاده می ‎کند که این سوزن برای یک جلسه است.
تزریقات در اعماق مختلف از حدود 1 تا 4 میلی متر در پوست بیمار صورت می ‎گیرد و این امر نیز به نوع پوست بیمار بستگی دارد.
همچنین بسته به نوع پوست و مواد مورد نیاز برای آن، پزشک کلینیک تصمیم می ‎گیرد که چند جلسه مزوتراپی برای بیمار لازم است و می ‎تواند به بیمار بگوید که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به چند جلسه درمان نیازمند است.

چند روز قبل از مزوصورت و مو نباید از داروهایی مانند : آسپرین و ایبوپروفن و ویتامین Eو استامینوفن استفاده کرد .و اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید تا در مورد نحوه مصرف آن راهنماییتان کند.

تفاوت مزوتراپی و مزونیدلینگ

در اصل مزوتراپی صورت یک روشی است که در اجرای تکنیک مزونیدلینگ، ازآن به همراه میکرونیدلینگ استفاده می شود. به عبارت دیگر تلفیق روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ، روش مزونیدلینگ را به وجود می آورد.
قطعا این دو جوانساز یعنی مزوتراپی و مزونیدلینگ باهم متفاوت هستند شاید مواد استفاده شده یکسان باشد اما در روش نیدلینیگ با استفاده از دستگاه مخصوص در پوست بیش از 1000 سوراخ ایجاد می شود که به سبب آن کرم ها و ویتامین های موضعی راحت تر در پوست جذب می شوند و به همین دلیل پمادها و داروهای موضعی که توسط پزشک تجویز می شود، اثرگذاری بهتری خواهند داشت.
اما در روش Mesotherapy از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها ، هورمون ها و ویتامین ها به منظور جوان سازی پوست استفاده می‎ کند و دیگر از خونریزی خبری نیست و این درمان بصورت سرپایی انجام می گردد.

هزینه ی درمان مزوتراپی صورت خیلی کمتر از سایر هزینه ها مانند لیزر است .بخصوص با توجه به تعداد جلسات مزوصورت و قیمت آمپول Mesotherapyمی توان هزینه ی این روش را نسبت به سایر روش ها بسیار اندک توصیف کرد .

تفاوت مزوتراپی صورت و مزونیدلینگ

عوارض مزوتراپی صورت

عوارض مزوتراپی صورت زمانی اتفاق می افتد که شما به مراکزی که اعتبار پزشکی ندارند مراجعه می کنید زیرا در این مراکز از تکنیک های اشتباهی که باعث ایجاد زخم و عفونت می ‎شوند، استفاده می شود.
در کلینیک سرو پزشک قبل از هر اقدامی با توجه به پرسش ها و پاسخ هایی که در جلسه مشاوره دارد پرونده شما را تکمیل و موارد لازم را در نظر میگیرد از جمله داروهایی که به آنها حساسیت دارید، آلرژی هاو ….
در کلینیک های پزشکی همه موارد بصورت کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده زیر نظر پزشک انجام می شود زیرا استفاده از روش های ضدعفونی کننده ضعیف ممکن است باعث انتقال عفونت و بیماری های پوستی گردد.

برخی از عوارض جانبی مزوتراپی صورت شامل :

• تورم ناشی از آسیب یا التهاب (اِدِما)
  • قرمزی پوست (اِریتما)
  • درد خفیف در قسمت تحت درمان
  • افزایش حساسیت پوست
  • اسهال و استفراغ
    ایجاد بر آمدگی درناحیه تحت درمان
  • مشکلات مربوط به رنگدانه
  • واکنش های پوستی حساس (خارش و غیره)
  • واکنش آلرژیک در صورت مشکل آلرژی

اصلا مزوتراپی مزایایی هم داره!

با توجه به افزایش سن یا مشکلات پوستی در اثر مصرف برخی از داروها یا بی احتیاطی ها نیاز به جوانسازی پوست بیشتر می باشد .در این بخش قصد نداریم علل و عوامل خراب شدن پوست را بررسی نماییم بلکه به مزایای استفاده از روش Mesothropy می پردازیم.
مزو صورت می تواند برای رفع مشکلات رنگدانه، درمان جای زخم و آکنه در ترکیب با سایر روش های کلینیکی دیگر مانند بوتاکس یا فیلر ها استفاده شود تا تاثیر آن ها افزایش یابد.
مزوصورت برای مشکلات مو هم بسیار کاربرد دارد که خود موضوعی جداگانه است و در مزوتراپی مو به آن پرداخته ایم.مزوتراپی صورت در درمان بسیاری از اختلالات و وضعیت های پوستی کاربرد دارد؛ از جمله:

• کاهش سلولیت های پوستی
  • جوان سازی یا تجدید پوست با تحریک تولید کلاژن
  • محو کردن چروک و خطوط پوست
  • محکم کردن پوست شل و آویزان
  • روشن کردن رنگدانه های پوست
  • از بین بردن چربی های شکم، پا و ران، بازو و صورت
  • از بین بردن علائم کشیدگی (ترک) پوست
  • افزایش گردش خون و از بین بردن مواد مضر
  • کاهش لک ها و چروک ها و بهبود خستگی ظاهر پوست

درمان مزوتراپی صورت

ترکیبات کوکتل مزوتراپی

ترکیبات مورد استفاده درکوکتل مزوتراپی به تحریک سلول‌های فیبروبلاست موجود در پوست می‌پردازند تا سطح تولید کلاژن افزایش یابد و علائم حاصل از پیری از بین برود.

از جمله ترکیباتی که به بهبود سلامت پوست کمک می‌‌کنند و در مزوصورت مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به فاکتورهای رشد، پپتیدها، ویتامین ها و آمینو اسیدها اشاره کرد که باعث جوان سازی پوست می‌‌شوند.

در این روش مولکول‌هایی که سلول‌های پوستی را تحریک می‌کنند به درون پوست تزریق می‌شوند و به تدریج شما شاهد تغییرات ایجاد شده خواهید بود.

هیالورونیک اسید یکی از ترکیباتی است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و هنگامی ‌که در مزو صورت به درون پوست تزریق می‌شود باعث برجسته شدن و آب رسانی عمیق پوست خواهد شد. ویتامین‌ها و آمینو اسیدهای مورد استفاده نیز باعث شادابی و لطافت بیشتر پوست می‌شوند.

در مزوتراپی از ۵۰ نوع ماده مغذی استفاده می شود که از طریق دستگاه با سوزن‌های کوچک به درون پوست ارسال می‌‌گردند تا به جوان سازی، ترمیم و تغذیه پوست بپردازند.

مزو صورت یک روش بدون درد است و پزشک قبل از شروع کار از پماد بی حسی برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی حاصل از درمان استفاده خواهد کرد.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شدید مزوتراپی شامل یک سری تزریق ساده است که بسیاری از پزشکان آن را به عنوان درمانی برای دردهای مزمن ، آسیب های مرتبط با ورزش ، ریزش مو و جوانسازی صورت که مزوصورت نامیده می شود، ارائه می دهند.

در این بخش به یکی دیگر از کاربردهای Mesothropy اشاره می کنیم یعنی تجزیه نواحی چربی های کوچک ناخواسته که لیپولیز نیز نامیده می شود و درکنار سایر روشهای کاهش چربی با تزریق محلول به پوست شناخته شده است.

مزوتراپی می تواند برای درمان همه افراد چاق که نیاز به لاغری موضعی در ناحیه تنه ، شکم ، باسن ، بازوها و پاها دارند و همچنین افرادی که به طور کلی لاغر هستنداما در بخشی از بدن خود توده چربی دارند، استفاده گردد.

این چربی ها که سلولیت نامیده می شوند اغلب به صورت توده یا برآمدگی روی پوست ، به ویژه قسمت پشتی ران ها ظاهر شده که برخی آن را به شکل ظاهری پنیر کاتیج یا پوست پرتقال تشبیه می کنند.

با مزوتراپی به سرعت می توانید از شر سلولیت خلاص شوید و پوست خود را محکم کنید.مزایای هر تزریق باید ظرف سه هفته پس از درمان مشهود باشد. چندین درمان ، با فاصله چهار تا شش هفته ، اغلب برای ایجاد نتیجه رضایت بخش مورد نیاز است.

در این روش درمانی کاهش چربیها محلول مستقیماً به لایه های چربی و بافت همبند تزریق می شود. تزریق نسبتاً بدون درد است اگرچه برخی از بیماران استفاده از کرم بی حسی را ترجیح می دهند. این دارو یک واکنش شیمیایی همراه با فیزیولوژی بدن ایجاد می کند تا دیواره سلولی چربی را سخت کرده و تجزیه مناطق موضعی چربی را آغاز کند.