محل کلینیک

اصفهان نجف‌آباد، خیابان شریعتی -سه راه فرهنگ - مجتمع نکین- طبقه پنجم

رزرو نوبت

031-42316924

روزهای کاری

دوشنبه -سه شنبه - پنج شنبه

مزونیدلینگ

محتوای جدول

از جمله جوانساز های پوست که در کلینیک سرو توسط پزشک انجام می شود درمان مزونیدلینگ است .که شما تفاوت های با میکرونیدلینگ و مزوتراپی دارد و در این مطلب آن را کامل معرفی می کنیم.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ از دو کلمه” مزو” که آغاز کلمه مزودرم است و” نیدلینگ” که به معنی سوزن زدن میباشد تشکیل شده است. این جوانساز در واقع ترکیبی از دو شیوه مزوتراپی و میکرونیدلینگ است.
این ترکیب جوانساز هابه این خاطر است که در این شیوه کوکتل های مزوتراپی به عمق لایه مزودم فرستاده شده و درمان را در این لایه انجام میدهند و در پایان کیفیت، انعطاف پذیری و کشسانی پوست را بیشتر می کند.
مزونیدلینگ صورت با دستگاه مزوگان و یا درماپن انجام می شود که عمق نفوذ سوزن و تعداد سوراخ های ایجاد شده در واحد سطح تعریف می شود و کوکتل های مزوتراپی بطور مکانیزه به عمق موردنظر فرستاده می شوند.
به دلیل ایجاد هزاران سوراخ میکروسکوپی در سطح پوست، جذب کرم ها و ویتامین های موضعی افزایش یافته و تأثیر پماد های تجویز شده و سطح ساخت کلاژن و ترميم و جوانسازی پوست افزایش می یابد.

آیا تفاوت مزونیدلینگ صورت و میکرونیدلینگ را می دانید؟

مکانیزم مزونیدلینگ صورت  شباهت بسیار زیادی به فرآیند میکرونیدلینگ دارد به این ترتیب که با استفاده از هزاران میکرونیدل موجود روی قلم مزونیدلینگ صورت، پوست تحریک شده و واکنش دفاعی و ترمیمی پوست در قالب ترشح بیشترِ کلاژن و الاستین و ایجاد بافت پوست جدید صورت می گیرد.
همانطور که گفته شد، این جوانساز ترکییبی از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است. اما احتمالاً این سؤال برای شما مطرح میشود که دقیقاً تفاوت این دو در چیست.

در میکرونیدلینگ برای تحریک و افزایش تولید کلاژن پوست، از هیچ ماده کمکی استفاده نمیشود. بلکه با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، پوست تحریک شده و تولید کلاژن افزایش مییابد.

توجه داشته باشید که در مزوتراپی از مواد مغذی و مخصوص برا تحریک پوست استفاده میشود بنابر این برای افرادی که حساسیت دارد موجب افزایش اثربخشی روش درمان می شود.

فایده های مزونیدلینگ

با توجه به شباهت دو جوانساز میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ می توان گفت جوانسازی پوست صورت با این روشها فواید زیادی دارد که برخی از آنها اشاره می نماییم:

  • تولید کلاژن برای جوانسازی پوست بصورت طبیعی.
  • از بین بردن چروک و برجستگي ها و فرورفتگی ها.
  • از بین بردن جای جوش و اسکارهای قدیمی.
  • برطرف کردن ترک های پوستی که در اثر حاملگی و لاغری های سریع روی پوست ایجاد شده است.
  • جمع شدن و افزایش الاسیتسیته پوست.
  • افزایش انعطاف پذیری و کسشانی در پوست.
  • ترميم زخم های قدیمی، بخیه و منفذ باز.
  • از بین بردن سوختگی های قبل.
  • افزایش نفوذ کرم ها و ویتامینه ها در پوست با درصد بسیار بالا.
  • کم رنگ شدن و از بین رفتن لک های پوستی.
  • نفوذ مواد درمانی به عمیق ترین لایه پوست.
  • افزایش خونرسانی به پوست.

مراحل مزونیدلینگ صورت

جوانسازی به روش مزونیدلینگ و نقش مهم آن همچنین ارتقای سطح کیفی بافت پوست صورت شباهت بسیار زیادی به روش میکرونیدلینگ دارد.
با این روش هزاران میکرونیدل موجود روی قلم مزونیدلینگ، پوست را تحریک و سوراخ می نماید، در نتیجه واکنش دفاعی و ترمیمی پوست در قالب ترشح بیشترِ کلاژن و و الاستین و ایجاد بافت پوست جدید صورت می گیرد.
علاوه بر افزایش ساخت کلاژن، افزایش سایز روزنه های پوستی در بافت پوست باعث جذب هر چه بیشتر ویتامین و ماده های مغذی موجود در ماسک و مکمل های پوستی در قالب پماد و کرم را بهمراه دارد.
در نتیجه استفاده از این فرآیند همزمان با ایجاد مکانیزم ترمیمی، جذب ماده های موردنیاز برای پوست را در سطح کاملاً چشمگیری افزایش می دهد.
در ادامه برخی از کوکتل های مزوتراپی در محل سوزن کاری شده از پوست صورت تزریق می شود تا از جذب بالای روزنه های پوستی در محلی که مزونیدلینگ صورت گرفته استفاده می شود و به فرآیند ترمیمی پوست کمک بکند و نتیجه معجزه آسایی را برای مراجعه کنندگان عزیز رقم بزند.

مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ کدام را انتخاب کنیم!

با توجه به فواید ‘گفته شده حتما سوال برایتان پیش می آید مزونیدلینگ یا میکرونیدلینگ کدام را انتخاب کنیم!طول دوره درمان میکرونیدلینگ نسبت به مزوندلینگ کمتر است. دوره نقاهت مزونیدلینگ بیشتر از میکرونیدلینگ است و در برخی از افراد تا چند روز ادامه داشته و موجب سردردشان میشود.دست کم ۶ جلسه درمان برای کسب بهترین نتیجه توصیه می شود و بین جلسات باید ۴ هفته فاصله باشد.

اما مشورت با پزشک کلینیک سرو به شما کمک می کند تا با توجه به نوع پوست خود برای دریافت بهترین نتیجه ممکن از مزونیدلینگ برای جوانسازی پوست خود ، اقدام نمایید.
در درمان مزونیدلینگ صورت بعنوان مثال ممکن است احتیاج به قطع استفاده یکسری داروهای خاص هم مانند ایبوپروفِن یا داروهایی که در درمان اکنه استفاده می شوند وجود داشته باشد.
 استفاده رتینوئید ها و ماده های حاوی رتینول هم ممکنه به توصیه پزشک و با مقصود کاهش عارضه های جانبی حاصل از فرآیند، در این درمان متوقف شوند.

همه این موارد در کلینیک سرو توسط پزشک بررسی می شود اما برخی از سوالات شما عزیزان را بصورت زیر پاسخ داده ایم ، شما می توانید با پیگیری صفحه اینستاگرام سرو از تخفیف ها ، پرسش و پاسخ ها استفاده کنید.