مزوتراپی صورت

هزینه ی درمان مزوصورت خیلی کمتر از سایر هزینه ها مانند لیزر است .بخصوص با توجه به تعداد جلسات وقیمت آمپول مزوتراپی مورد استفاده می توان هزینه ی این روش را نسبت به سایر روش ها بسیار اندک توصیف کرد .

مزوتراپی صورت چیست؟

Mesotherapy در ابتدا برای تسکین درد مورد استفاده قرار می گرفت اما میشل پیستور، پزشک فرانسوی در سال 1952 از این روش در پزشکی زیبایی استفاده کرد و بعد از آن این روش در ایالات متحده و سایر مناطق جهان محبوبیت فراوانی پیدا کرد.

مزوتراپی صورت یکی از روش های جوانسازی در کلینیک سرو است که یک روش غیر تهاجمی است که از خونریزی خبری نیست و درمانگر با استفاده از روش مزو به جوانسازی پوست کمک می کند.

افرادی که تحت درمان Mesotherapy قرار می گیرند، نیازی به بستری شدن ندارند و به صورت سرپایی درمان می شوند.

در مزوصورت و مو ، به جای اینکه بیمار داروهای مورد نیاز برای درمان مشکلات پوست و موی خود را به صورت خوراکی مصرف کند، ویتامین ها و مواد معدنی و گیاهی آن را به صورت تزریقی در پوست دریافت می کند.

مزوتراپی صورت چیست
تفاوت مزوتراپی صورت و مزونیدلینگ

تفاوت مزوتراپی و مزونیدلینگ

در اجرای تکنیک مزونیدلینگ، از 2 روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ استفاده می شود. به عبارت دیگر تلفیق روش های مزوتراپی و میکرونیدلینگ، روش مزونیدلینگ را به وجود می آورد.

قطعا این دو جوانساز یعنی مزوتراپی و مزونیدلینگ باهم متفاوت هستند شاید مواد استفاده شده یکسان باشد اما در روش نیدلینیگ با استفاده از دستگاه مخصوص در پوست بیش از 1000 سوراخ ایجاد می شود که به سبب آن کرم ها و ویتامین های موضعی راحت تر در پوست جذب می شوند و به همین دلیل پمادها و داروهای موضعی که توسط پزشک تجویز می شود، اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

اما در روش Mesotherapy از سوزن های بسیار ریز برای تزریق آنزیم ها ، هورمون ها و ویتامین ها به منظور جوان سازی پوست استفاده می‎ کند و دیگر از خونریزی خبری نیست و این درمان بصورت سرپایی انجام می گردد.

عوارض مزوصورت زمانی اتفاق می  افتد که شما به مراکزی که اعتبار پزشکی ندارند مراجعه می کنید زیرا در این مراکز از تکنیک های اشتباهی که باعث ایجاد زخم و عفونت می ‎شوند، استفاده می شود.

در کلینیک سرو پزشک قبل از هر اقدامی با توجه به پرسش ها و پاسخ هایی که در جلسه مشاوره دارد پرونده شما را تکمیل و موارد لازم را در نظر میگیرد از جمله داروهایی که به آنها حساسیت دارید، آلرژی هاو ….

در کلینیک های پزشکی همه موارد بصورت کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده زیر نظر پزشک انجام می شود زیرا  استفاده از روش های ضدعفونی کننده ضعیف ممکن است باعث انتقال عفونت و بیماری های پوستی گردد.

برخی از عوارض جانبی مزوتراپی صورت شامل :

• تورم ناشی از آسیب یا التهاب (اِدِما)
  • قرمزی پوست (اِریتما)
  • درد خفیف در قسمت تحت درمان
  • افزایش حساسیت پوست
  • اسهال و استفراغ
  • ایجاد بر آمدگی درناحیه تحت درمان
  • مشکلات مربوط به رنگدانه
  • واکنش های پوستی حساس (خارش و غیره)
  • واکنش آلرژیک در صورت مشکل آلرژی
عوارض مزوتراپی صورت

درمان مزوتراپی

در درمان مزوصورت حداقل از یک هفته قبل از شروع درمان باید از مصرف داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و آسپیرین ( در صورت استفاده از هر کدام از آن ها) خودداری شود زیرا ممکن است خطرکبودی و خونریزی را افزایش دهند.

استفاده از مزوتراپی صورت در کلینیک ها این مزیت را دارد که اگر فرد میزان تحمل کمی داشته باشد پزشک با توجه به شرایط وی از ماده بی حسی موضعی در مناطقی که تحت درمان قرار می ‎گیرند استفاده کند.

همانطور که گفته شد در مزوتراپی صورت از سوزن نازک برای تزریق مواد به داخل قسمت مورد نظر استفاده می ‎کند که این سوزن برای یک جلسه است.

تزریقات در اعماق مختلف از حدود 1 تا 4 میلی متر در پوست بیمار صورت می ‎گیرد و این امر نیز به نوع پوست بیمار بستگی دارد.

همچنین بسته به نوع پوست و مواد مورد نیاز برای آن، پزشک کلینیک تصمیم می ‎گیرد که چند جلسه مزوتراپی برای بیمار لازم است و می ‎تواند به بیمار بگوید که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به چند جلسه درمان نیازمند است.

درمان مزوتراپی صورت

چند روز قبل از مزوصورت و مو نباید از داروهایی مانند : آسپرین و ایبوپروفن و ویتامین Eو استامینوفن استفاده کرد .و اگر از دارو های رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما به پزشک اطلاع دهید تا در مورد نحوه مصرف آن راهنماییتان کند.

ترکیبات مزو صورت

ترکیبات مورد استفاده در مزو صورت به تحریک سلول‌های فیبروبلاست موجود در پوست می‌پردازند تا سطح تولید کلاژن افزایش یابد و علائم حاصل از پیری از بین برود.

از جمله ترکیباتی که به بهبود سلامت پوست کمک می‌‌کنند و در مزوصورت مورد استفاده قرار می گیرند میتوان به فاکتورهای رشد، پپتیدها، ویتامین ها و آمینو اسیدها اشاره کرد که باعث جوان سازی پوست می‌‌شوند.

در این روش مولکول‌هایی که سلول‌های پوستی را تحریک می‌کنند به درون پوست تزریق می‌شوند و به تدریج شما شاهد تغییرات ایجاد شده خواهید بود.

هیالورونیک اسید یکی از ترکیباتی است که به طور طبیعی در پوست وجود دارد و هنگامی ‌که به درون پوست تزریق می‌شود باعث برجسته شدن و آب رسانی عمیق پوست خواهد شد. ویتامین‌ها و آمینو اسیدهای مورد استفاده نیز باعث شادابی و لطافت بیشتر پوست می‌شوند.

در مزوتراپی از ۵۰ نوع ماده مغذی استفاده می شود که از طریق دستگاه با سوزن‌های کوچک به درون پوست ارسال می‌‌گردند تا به جوان سازی، ترمیم و تغذیه پوست بپردازند.

مزوصورت یک روش بدون درد است و پزشک قبل از شروع کار از پماد بی حسی برای کاهش درد و ناراحتی احتمالی حاصل از درمان استفاده خواهد کرد.

درمان مزوتراپی صورت
مزایای مزوتراپی صورت

با توجه به افزایش سن یا مشکلات پوستی در اثر مصرف برخی از داروها یا بی احتیاطی ها نیاز به جوانسازی پوست بیشتر می باشد .در این بخش قصد نداریم علل و عوامل خراب شدن پوست را بررسی نماییم بلکه به مزایای استفاده از روش Mesothropy می پردازیم.

این روش درمانی می تواند برای رفع مشکلات رنگدانه، درمان جای زخم و آکنه در ترکیب با سایر روش های کلینیکی دیگر مانند بوتاکس یا فیلر ها استفاده شود تا تاثیر آن ها افزایش یابد.

این روش درمانی برای مشکلات مو هم بسیار کاربرد دارد که خود موضوعی جداگانه است و در مزوتراپی مو به آن پرداخته ایم.

مزوتراپی مزوتراپی صورت در درمان بسیاری از اختلالات و وضعیت های پوستی کاربرد دارد؛ از جمله:

1. کاهش سلولیت های پوستی
  2. جوان سازی یا تجدید پوست با تحریک تولید کلاژن